jueves, 27 de octubre de 2016

Parlem de la PDI


Sense cap mena de dubte les noves tecnologies han arribat amb molta força dins la nostra societat. I com no podia ser d'altra manera, també han entrat a les aules dels centres educatius. 

Una de les eines que s'ha instaurat amb més força és la Pissarra Digital Interactiva.

QUÈ ÉS?

És un sistema tecnològic, generalment integrat per un ordinador, un videoprojector i una pantalla amb un dispositiu de control de punter o de sistema tàctil, que permet projectar en una superfície interactiva continguts digitals en un format idoni per a la visualització individual o en grup. 
Disposa d’un programari específic per a la gestió del maquinari i per a l’elaboració i visionat de les presentacions i de les seqüències didàctiques que s’hi projectin o es portin a terme in situ. Amb un programari adequat i aprofitant la xarxa de telecomunicacions es pot treballar conjuntament en un mateix document compartit i de visualitzar simultàniament en els ordinadors interconnectats les modificacions que s’hi fan. Es pot interactuar directament sobre la superfície de projecció en alguns casos de forma tàctil i en altres (depenent del fabricant) amb el suport de punters i altres perifèrics amb connexió directa o inalàmbrica (infrarojos o bluetooh)

COM UTILITZAR-LA EN EDUCACIÓ INFANTIL?

Si tenim la sort de tenir al nostre abast aquesta eina, per què no utilitzar-la amb els infants? A través de la PDI podem fer mil i una coses que de ben segur atreuran l'atenció dels infants i es sentiran motivats dins de l'aula.
Alguns dels objectius que ens podem proposar en la utilització de la PDI amb infants són: 
  • Utilitzar les TIC en el procés ensenyament-aprenentatge.
  • Fer tasques actives i participatives.
  • Transmetre als alumnes la complementació d'aquest recurs.
  • Enriquir les pràctiques educatives a l'aula.
  • Actualitzar l'escola, fent-la digna del segle en el qual estem.
  • Facilitar les explicacions dels conceptes de les nostres programacions
  • Ensenyar als alumnes a interactuar amb aquesta eina.
  • Treure major partit a l'ús de l'ordinador i d'Internet.
  • Investigar amb l'alumnat perquè desenvolupi aquesta capacitat des d'edats primerenques
I COM CUMPLIR AQUESTS OBJECTIUS????

A l'aula d'Educació Infantil, l'ús de la PDI podria estar completament integrat en el dia a dia, utilitzant-la com a referència per a l'explicació de les activitats o continguts de la programació d'aula, grafomotricitat, cerca en Internet, creació de contes que ells inventen i il·lustren, activitats de lògic-matemàtiques, cerca d'informació i imatges en Internet…, aconseguint d'aquesta forma un ús dinàmic i normalitzat de la PDI.




No hay comentarios:

Publicar un comentario